Dressyr o cyklister

Kommentera

Ny träning för Eva. Fortsatt aprilväder med blandat sol och regn och ganska kallt.

Hade turen att komma fram mellan skurarna så jag kunde skritta en runda med Fia före träningen.

Bi fortsatte med träning på skolorna. Gäller att få eftergift och inte tro att jag får det genom att böja för mycket. Svårt.
När jag rider så att jag kan se i spegeln är det lite lättare.

Tog sedan galoppen ganska tidigt. Fick variera tempot på volten. Får ta lång tid på mig att minska igen så att jag får med bakbenen och inte bromsar med tygeln utan har på benen.

Fortsatte på volten och fick minska den och därefter rida som sluta en bit för att sedan öka i öppna ut till vanliga volten.
Plötsligt hade jag en fin galopp. Lite bättre i ena varvet.

Red en åttvolt i galopp och försökte att inte ändra något i den förvända. 
Red även lite som sluta ut med spåret. Nu kändes galoppen riktigt fin.

Gick tillbaka till traven och Ratzia hade ett himla driv. Fick fortsätta med skolor och red öppna volt sluta. Lättare i ena varvet men kändes ändå rätt ok. Roligt att få rida lite svårare rörelser som fungerar.

Skulle bara vilja få henne lite högre i formen nu tenderar hon att krypa ner och lite bakom. Eva säjer att det viktigaste är att hon är avspänd och eftergiven det andra kommer sen.

Vi var nöjda båda två när vi skrittade ner till transporten igen.

Eftersom jag hade den gamla Volvon vågade jag inte köra upp och parkera utan stod nere vid vägen.
När jag skulle lasta in Ratzia kom en hel klunga cyklister. Ratzia är ju livrädd för cyklar. De här kom i fullfart och så låter de ju knappt.
Nu var de så många så Ratzia var väl paralyserad av skräck. Hon stod som förstelnad.
Lastade in och började köra hem. Vad händer? Kom ju ikapp cyklisterna som cyklade i 40 och låg två tre stycken i bredd.
Fick köra efter dem i nästan en mil innan vägen var rak nog så jag hade sikt att köra om. Då hade jag flera bilar efter mig,
Avskyr cyklister som cyklar i bredd.