Träning

En kommentar

Dressyrträning för Eva. Nu håller vi oss inomhus. Lite trist att mörkret redan kommit men så länge det är fint väder är det ok.
I början var Ratzia lite seg. Sa till Eva att hon tappade energi för mig. Fick variera tempot i traven något och plötsligt hade jag massa energi, nästan för mycket.
Fick träna på rörelserna till programmen som jag ska rida på söndag.
Är så bra med Eva för hon vet ju vad som ingår i de olika programmen.
Fick vända över banan och göra halt. -Vad tyckte du, frågade Eva och jag svarade att den var väl ok men misstänkte att nåt var fel när jag fick frågan.
-Hon dyker i halten, var svaret.
Fick träna och göra om massa gånger. Gör jag halvhalten för tidigt hinner Ratzia sätta ny fart och då är den förbi och jag stannar med handen och inte sitsen. Gör jag den försent blir det på samma sätt och hon dyker. Så svårt att veta när jag ska på börja rörelsen,
Tränade lite på förvända galoppen och det gick rätt bra.
Stackars Ratzia dan efter hoppade Sara för Lennart och då fick det inte vara förvänd galopp för det finns inte i hoppning utan då ska hon genast byta till rättvänd. Hur ska hon veta när det ens är rätt eller fel 😳😱
Hoppningen gick fint. Första gången på en månad. Nyttiga övningar med serier på 5 galoppsprång respektive 4 studsar och 3 galoppsprång.
Bjöd Lennart på hembakade bullar och kaffe. Det var uppskattat,
Hans lektioner är bra och trevliga och Lennart berättar alltid några roliga anekdoter. Nu var han stolt över att tillhöra 56-ornas gäng.

I morse åkte vi med Hedda till Billdals stora hopptävlingar. Hennes första tävling sen i mars. Sara har knappt hoppat henne utan det har mest lilla Tilda gjort.
Första klassen 110 var lagom att börja med. Ville så gärna att det skulle gå bra gör dem nu när Hedda inte blev dräktig utan får bli hopphäst igen.
De var felfri och gick upp i ledning. Hade lite tur på ett hinder där bommen rullade lite och sen tappade de några sekunder då de inte var ense om vägen till sista hindret och Hedda fick stanna upp och börja om från skritt.
Kors i taket tiden räckte till seger ändå. Vann med några tiondelar, hade de lyckats med vägen hade det blivit några sekunder.
Fick en enorm rosett och ett fint täcke. Kul att de hade fina priser även i de lägre klasserna. Till helgen är det Grand Prix i 150.
Billdal har alltid fina välorganiserade tävlingar. De är så proffsiga.

 
1 Sara:

skriven

Så kul med vinst 😍