Tävling

Kommentera

Hade anmält mig till både LB1 och LA1 på Långeberga Ridklubb. Den klubben ligger i utkanten av Mölndal. Man ser ner på Ica Maxis parkering från deras paddock. Lite konstigt att det är en ridanläggning mitt i stan. Marken måste vara värd massor.

Titti var bussig och ställde upp som hästskötare. Vi möttes på tävlingsplatsen. Stackarn hade tagit fel på dag och varit där redan igår 😥

Ratzia var lite spänd på framridningen och snarkade massor, men lugnade snart ner sig och kändes fin.

Tyckte att programmet gick bra och hade en fin känsla. Tyvärr blev det lite missar i galoppfattningarna. Hon slår sig fri och det har jag inte fått till.
Så kom poängen och vi var väldigt oense 60%. Inte ens godkänt 😱
Domaren tyckte att hon ska vara mycket lättare i formen. Nu var hon framtung och oeftergiven.
Ok lite framtung är hon nog men inte så mycket? Eftergiven tycker jag att hon kändes.
Tänkte att domaren var snål men inte det heller. Den som vann hade nästan 70%.

Väntan i 1,5 timmar innan det var dags för debuten. Samma domare. Läste kritiken noga.
Nu var hon lättare i handen på framridningen och då ryttaren före mig strök sig gick jag in på hennes tid.
Fick väl till det lite bättre. Är ju inte så mycket volter utan skänkelvikningar och där trillar hon inte ner och går bakom hand.
Hade en miss i första fattningen men annars flöt det på.
Domaren tyckte också det var bättre och gav oss drygt 63%.
Var bara 6 ryttare och vi kom trea.

Funderade lite på om det verkligen är kul att tävla. Regnade på framridningen så det gjorde väl sitt till.

Hemma hade Sara fixat allt innan hon drog iväg på semester i 6 veckor 😟

Roade mig med att leda runt Marco istället för att skritta honom. Han var lugn tills Tilda började trava Hedda. Då ville han också springa så jag nöjde mig.

Framridningen