Marco

Kommentera

Sara har som sagt lämnat mig och alla hästar i den värsta årstiden.
Mörkret har redan kommit och nu kommer regnet.
Marco ska skrittas i 30 minuter om dagen inkl 3-4 minuter trav.
Testade ju att tömköra och det gick ju inte alls. Lättaste är trots allt att sitta på. Har lett honom några varv innan jag sitter upp men nu har jag slutat med det också.
Går bestämt fram till pallen och hoppar upp. Känner hur hela hästen vill explodera men sakta pyser luften ur och han fungerar rätt skapligt.
Igår ringde mobilen när jag red och då var han tvungen att göra ett hopp.
Idag gick jag ut strax efter åtta. Först ville han inte bli fångad i hagen utan sprang runt. På med grejerna och upp i paddocken i regnet 😡 Skulle inte börja innan elva enligt prognoserna.
Gjorde nån liten konst innan han skrittade lugnt. Gäller att ge honom så långa tyglar som möjligt. Ska inte finnas något att bråka med.
Räknade varven. Ganska trist. Var tredje varv snett igenom för att byta håll.
Efter 15 varv travade jag 8 varv i följd. Även där bytte jag håll. Kände lite knackighet i vänstervarv.
Fortsatte sedan med 15 skritt varv. Tog drygt 30 minuter.
Var klar när Tilda kom vid nio. Vi red ut på Hedda och Ratzia. Regnade mycket. Var redan innan fuktig innanför jackan och det blev värre.
Vi travade en del och hästarna brydde sig inte men de hade ländtäcken. Nu är det vintern som kommer.
Blåste och var kallt.
Hemma igen fixade vi stallet och hästarna fick gå ut i regnet.
Imorgon ska Tilda tävla Hedda. Spännande.

Fia fick följa med.