Snöar

En kommentar

De hade varnat att det skulle bli kallt idag och imorse var bilarna som i en iskub. Tog lång tid att skrapa rutor och var nästa omöjligt 😟
Gick upp tidigt som vanligt. Har inte ställt om klockan än så jag har en timma "tillgodo". Hinner mocka när jag har släppt ut hästarna. Viktigt när Tilda ska rida Hedda för då släpper de in Bill i Ratzias box. Han skulle på nolltid förstöra hela boxen om den var skitig.
På väg in till jobbet började jag fundera över nycklar 😳 och mycket riktigt hade jag glömt dem. Skulle ju vara ensam på förmiddagen. Hann bara fundera över problemet när en företagsbil körde in och till min lycka kom en arbetskamrat med nycklar och kunde öppna för mig.
När jag åkte hem redan vid tre började det snöa 😥 Först bara lite men sen blev det riktigt snöfall.
Började rida Marco. Tänkte att han kanske skulle vara vild när det snöade och var kallt. Men han sköter sig. Travade våra 25 varv och skrittade lite emellan. Red totalt 30 minuter.
Därefter var det Ratzia. Tog henne i lina och la på equibandet. Idag tog jag även gummibandet bakom rumpan. Tror inte hon har haft där bakom innan.
Blev rena rodeon i början. Hon fick springa av sig lite och jag fick kämpa för att få henne lugnare så hon kunde trava.
Till sist gick hon i en lugn trav. Verkade ganska nöjd att få jogga runt.
Under tiden bytte Henrik och Jonas hjul på både bil och transport. Så snällt. Nu är vi redo för vinter.
Tyvärr har paddocken blivit mjuk och blöt på kortsidorna. Måste få hit någon som kan lägga på eller ta bort det material som krävs. Behöver ha ett fast bra underlag när jag ska rida där men Marco.
Brukar tyvärr ta tid att få det gjort.

Hojen installad 😊
 
1 Sara:

skriven

Usch för snö ☃️