Uteritt

Kommentera
Idag blev det en skön uteritt igen. Ratzia fick ju vila i måndags och sedan red jag lektion i tisdags och igår hoppade Sara för Lennart Lindelöw. Jag trodde de skulle ta det lite lugnt då hon hade gått tre klasser i helgen men det blev precis tvärt om.😨
Sara fick privatlektion (igen). Han är för snäll den gode Lennart. Då gick verkligen Ratzia träna o kämpa. Var inte med och tittade men Sara berättade och jag såg film. 
Idag hade jag ju tänkt trimma dressyr och träna för att rida program men insåg att Ratzia behövde en skogspromenad. Det är ju egentligen den bästa ridningen så inte mig emot.
Hade med Fia i koppel så hon inte jagade nån motionär eller vilt i skogen. Ofta så lyssnar hon men emellanåt så stängd öronen och hon går sin egen väg. Har ju läst massa hemska saker som hundar kan göra så det får bli koppel under sommaren. Funkar bra när vi tar det lugnt.
För övrigt hade Fia redan varit på promenad idag ☹️. Hon hade hoppat ut hundgården och var på fel sida staketet när jag kom hem. Det har inte hänt innan. Måste hoppat över.
Idag hade vi Vivi hemma som masserade och biolightade Marco och Ratzia. Skönt för dem att nån kommer och går över dem. 
Hon tittade även på våra sadlar och Bill. Han kunde visst ha Marcos sadel. Skönt att slippa köpa en ny när han kommer att ändra kroppen.
Imorgon får vi ta nya tag och trimma dressyr istället.

Får väl hoppas att vi kan upprepa resultatet sen i höstas 😊. Måste bara träna lite.