Vardag igen

Kommentera
Så var påsken över. Gick på tok för fort. Var på Ghs tre dagar. Spännande. Sen såg jag ju resten på TV. Väldigt bra att de hade alla klasser så man kunde se via deras app. Tycker det var väldigt generöst.
Köpte en ej godkänd hjälm på mässan för halva priset. En traditionell Whitaker hjälm med läderband. Har två sen innan men behövde en snygg till tävling. Den får väl hänga med ett år på tävling så får jag se vad som händer sen.
Rivica gick ett tunt regntäcke Amigo i tjusig klarblå färg.
Traditonella strumpor blev det också.

Syrran var på besök så på påskafton red vi ut. Sofia fick ta Ratzia och jag Rivica. Rivica var wild and crazy. Skulle betslat upp henne. Nu fick jag dra istället. Tyvärr blev det hela tiden att Ratzia gick först och när hon började trava eller galoppera hade vi alltid en bit kvar innan vi kunde börja. Då studsade Rivica runt och kom ännu mer efter. Inte så lyckat.

Igår hoppade Sara alla hästarna innan vis åkte in till Ghs. Rivica fick hoppa lite studs för att sen hoppa ett räcke som jag höjde undan för undan till 130. Hon bara hoppade. Duktiga häst.

Bullen balanserar på hindret när de var klara. 

Idag var det jobb som vanligt och träning för Eva. Nu har maskinerna minskat till två i ridhuset 😊 men när jag trodde att Eva inte såg mig på andra sidan traktorn så gjorde hon det och kommenterade genast att jag gjorde nåt fel. 😳 Hade tänkt ta lite paus.
Rivica var ganska stark o stretig. Fick aldrig riktig ordning på henne tyvärr.
Fick stränga order om att inte rida ut på henne före tävlingen till helgen.
Bestämde att jag kommer tillbaka på torsdag för mer träning.
Imorgon får det bli paddocken. Är det regn får det bli longering.


Bullen har koll på Sara och Rivica 👍