Trillade av đŸ˜±đŸ˜„đŸ˜Ą

2 kommentarer
Idag skulle jag tĂ€vlat Ratzia i dressyr. Vi skulle debutera LA. Men sĂ„ blev det inte 😡
Åkte glad i hĂ„gen till OlsegĂ„rden med en fin knoppad hĂ€st. Hade ju kvar knopparna sen hoppningen igĂ„r.

SĂ„ hĂ€r tjusig var Ratzia igĂ„r nĂ€r hon startade 125 pĂ„ Åby och kom trea med Sara.
Framme pÄ plats gick jag och anmÀlde och sÄg nÄgra ryttare för att repetera LB programmet.
Plockade ut Ratzia och sadlade henne. Klev upp pÄ pallen och skulle sitta upp. Vet inte riktigt vad som hÀnde men precis nÀr jag fÄtt benet över sadeln hoppade hon ivÀg som en rodeohÀst.
De tvÄ första skutten klarade jag och hann tÀnka det hÀr gÄr ju bra, sen kom ett tredje troligen större och dÄ stöp jag i backen med en smÀll.
Höll kvar i tygeln vilket nog dÀmpade fallet men istÀllet trampade Ratzia pÄ mig pÄ baksidan av lÄret och kanske pÄ utsidan av rumpan.
Tappade andan och lĂ„g kvar pĂ„ backen. SnĂ€lla ryttare mfl kom genast fram och hjĂ€lpte mig. En var akutsköterska och hon tog hand om mig ordentligt. 
Sakta fick jag sÀtta mig upp. Var lite groggy och hade ont i lÄret och sen kÀnde jag av sidan av ryggen.
Var mest bekymrad av att byxorna var smutsiga, skulle ju rida.
DÄ förklarade de runt omkring att jag inte kunde starta och det förstod Àven jag.
Fick ringa Jonas sÄ att han och Sara kom ner. Sara fick köra hem transporten.
Alla var sÄ snÀlla och tog hand om mig. KlÀdde av Ratzia och lastade henne. KlÀdde av mig kavaj o stövlar.
NÀr vi vÀl kom hem var det en plÄga att kliva ur bilen. SÄ fort jag rör mig sÄ ryggmusklerna anvÀnds gör det ont.
Har redan börjat fÄ en lÄrkaka och kÀnner hur lÄter har fÄtt en rejÀl svullnad.
MĂ„r bĂ€ttre nu nĂ€r jag stoppat i mig mer piller. Undra om jag kommer ur sĂ€ngen imorgon đŸ˜±
Jag har ju klagat pÄ diverse krÀmpor innan men det hÀr Àr ju nÄt helt annat.
Är för gammal för att trilla i backen frĂ„n 170 med en smĂ€ll 😡

 
1 Catharina:

skriven

Det Ă€r min fasa! Jag skulle nog bryta varenda ben i kroppen om jag Ă„kte i backen. Ovanligt att du gör det! Du kan glĂ€dja dig med att du i alla fall inte Ă€r en mes. 😉 Heja dig!

2 Ida :

skriven

Huga, det verkar ha varit en rejÀl smÀll! Krya pÄ dig, sÄnt dÀr gör sÄ sjukt ont! Ajajaj!

Svar: Idag var mitt ben inte vackert 😳
Svullet och svart bÄde över och under knÀvecket.
Att sen sĂ„ mycket hĂ€nger ihop med ryggen hade jag inte fattat 😹
FörstÄr att hÀstar med ryggont inte vill jobba.
Beata Ekman