Travbanan

Kommentera
Idag åkte jag först till manegen med Rivica. Det var en privatlektion där men fungerade att rida ändå. 
Red lätt en stund och lät henne gå på i traven. Sen gick jag över till galopp och försökte efterlikna Evas lektion. Några steg fram och några tillbaka. Inte hela långsidorna inte utan dela upp i kortare bitar.
Samlade sedan lite på volten för att sen upprepa i andra varvet. Tyckte det fungerade rätt bra.
Hörde tränaren hela tiden som kom med kommentarer till ponnyryttaren. Det var ganska bra att tänka på vad hon sa om rakrikriktning och halvhalter. Fick påminnelser lite då och då.

Skyndade hem, jäkt som vanligt. Skulle till travbanan med Ratzia. Man får tydligen bara rida där till 19. Undra varför de har ju belysning runt hela banan.
Torsdagar rider man i andra varvet. Lite sämre då det går svagt utför en längre bit.
Upptäckte när jag kom fram att kroken till kedjan på jaktbettet hade trillat av. Suck, hade inget annat träns med mig. Fick lösa genom att trä den genom nosgrimman så den inte hängde och slog.
Skrittade en bit och Ratzia frustade o gnäggade o var allmänt orolig. Konstigt att hon inte vänjer sig. Vi har snart haft henne i två år och fortfarande är massa saker konstiga.
Upptäckte en annan ryttare som galopperade en bra bit bort. Började därför trava ganska omgående. Ville inte ha en galopperande häst i rumpan, då hade Ratzia dött av skräck.
Travade i 2,5 varv med lite skritt innan jag började galoppera. Lät henne gå 1,5 varv i lugn galopp. Hon var lugn och sansad och försökte inte dra iväg.
Skrittade en bit innan jag travade tillbaka för att sedan skritta en runda innan vi åkte hem.
Blev totalt 7,5 km i trav och galopp.
Nu hade klockan passerat 19 så det var bara att åka hem igen.
Väldigt massa körande med hästarna varje dag. De är vana att åka transport 😊
Tror att det blir väldigt bra med träning på banan några gånger i veckan. Den är bred så man kan rida skänkelvikningar mm utan vidare på den.

Stallkatten kom in och la sig i mitt knä på kvällen. Lille Bullen han vill så gärna komma in.