Stalledrängar

Kommentera

Dan före dan. Sara jobbade och jag var ledig. Alltså föll det på mig att ta hand om stallet och hästarna.

Hade lite planer på att rida ut tidigt på Hedda och snika in på motionsspåret 8,5 där oftast inga springer men så blev jag tvungen att åka till jobbet och fixa lite. Tur att det är nära.

Klockan gick och motionärerna vaknar så jag vågade inte rida där. Upptäckte att Fredrik var hemma och kom på att fråga honom om han inte ville rida ut på Hedda vilket han ville, men först om en timma.

Jag skyndade mig att åka iväg med Marco för att hinna rida honom först.
Tänkte rida i backen och konditionsträna men där höll kommunens gubbar på att elda och göra fint så vi tog den vanliga runda i skogen. Blev lite skritt och trav. Marco är långhårig så han blev svettig trots att vi tog det ganska lugnt. Är dags att klippa honom.

Hemma igen gjorde vi iordning Hedda och Ratzia och åkte iväg till skogen igen nu med Fredrik och Jonas. Jonas gick en promenad med Fia när jag och Fredrik red.
Vi försökte trava så mycket det gick men skogen är kuperad så det blir mycket skritt.

Tillbaka hemma fick jag hjälp av stalledrängarna. De fyllde vatten och mockade hagar och jag mockade stallet. Gick i full fart och efter en halvtimma var vi klara med allt.

Susade vidare till Ikea för att handla lite smått och äta lunch. Konstigt nog inte mycket folk.

Sen blev det julstök och laga julmat. Provsmakade och nu sitter vi och tittar på Bingolotto. Hoppas på en stor vinst.

Trevliga skyltar i Lindome