Paddock

Kommentera

Nu har vi fått riktig sommar igen. Varmt och torrt väder. Så skönt.
Beslöt att rida Ratzia i paddocken så att jag inte kommer till Eva igen utan att ha tränat något 😳
Kunde rida i bara t-shirt. Tog samma träns som i tisdags. Ville inte ha hela hästen i bettet men Ratzia låg på väldigt. Försökte rida långsamt och göra halvhalter så att hon skulle bära sig själv. Gick väl så där.
Efterliknade lektionen och upprepade övningarna.
Idag blev galoppfattningarna bättre. Gjorde även enkla byten och de blev rätt ok. Red på en åttvolt med byte på mitten.
Gick över till att rida hela åttvolten i galopp med förvänd på ena biten. Det var svårt i den förvända då hon låg på och även drog på. Fick göra många gånger innan det var ungefär samma rytm i båda volterna.
Provade även att rida lite sluta i galopp. Svårt att forma runt inre skänkel och få in bakdelen något.
Svettiga båda två avslutade vi med skritt på lång tygel länge.

Idag blev det Sara som red Ratzia då hon ska tävhade la henne i helgen.
Jag sadlade på Hedda och red ut den vanliga rundan i Bunketorp. Det är lite stenigt i början och där trippar Hedda lite. Måste nog sko henne med sulor igen. Hon är ömfotad. Har varit utan sulor sen maj så hovarna är ju luftade ordentligt,

Släppte sen ut Hedda i stora hagen med lille Bill. Det var inte populärt. Hedda ville inte vara barnvakt. Surade och stod mest vid grinden och hängde.

Fia och Hedda i skogen

Hade transporten på besiktning idag. Har länge haft ett positionsljus som inte fungerat. Tänkte att det spelar nog ingen roll jag får väl dra en nödlögn om att det slutade på vägen dit. Men så kom Fredrik ut i går på kvällen och jag bad honom kolla. Han la sig under transporten och började fixa med kablarna. Han visste sen innan att lampan var hel.
Ett tu tre så var det bara en lampa som fungerade. Insåg att jag inte skulle kunna fuska igenom den längre.
Jonas kom ut och hjälpte Fredrik. De fick hämta ett kopplingsschema och då gick jag in och lagade middag istället.
Efter nån timma hurrade de utanför och jag förstod att det var fixat. Tom bromsljusen ovanför luckan hade de fått igång. Har knappt fungerat sen den var ny.
Transporten gick igenom enkelt idag. De sa att golvet var bra också. Så skönt.