Varför tävla?

2 kommentarer
Det var något jag funderade på i lördags på väg till,tävlingen. Hur kul är det egentligen att gå upp tidigt och ge sig iväg för att tävla. Man måste putsa och fixa alla saker, det är ju bra men resten? Ofta lång resväg, lång väntan på tävlingsklasserna och en hel dag som försvinner. Nåt kul måste det ju vara annars hade jag väl inte gjort det men kan det vara så att det är mindre roligt när det inte går så bra?
Fundera kan man ju. Har trots allt anmält mig till några tävlingar till i år. 

I går var min sista lediga dag innan jag börjar arbeta heltid. Känner att jag blivit bekväm med att jobba mindre. Är så skönt att ha hela dagen på mig att fördriva i stallet. Nåt som är kul, trevligt, härligt och balsam för själen är att rida ut i naturen. Ska kanske bli en rida ut ryttare och bara njuta. 

Första turen blev med Hedda. Vi red nya ridspåret fram och tillbaka. Här står vi ovanför den långa härliga backen. Höll igång rätt bra. 


Fia fick som vanligt följa med. Hon måste ha bra kondis så mycket som hon springer med oss.


 
1 Catharina:

skriven

Den frågan har jag också ställt mig, men av någon anledning så letar jag efter ännu fler tävlingar. Vi är nog lite konstiga... 😉

2 Ida Qvarnström:

skriven

Känner igen mig, ibland undrar man ju varför man ska tävla alls. Men känner man sig väl förberedd och i bra form så brukar det ju vara roligt, och det är inte lika motiverande att träna om man inte har ett mål tycker jag. (Det behöver ju inte vara tävling visserligen). Sen kan man ju köra fast ibland och tappa sugen, så skogen är bra på många sätt... :) Huvudsaken är ju att vi har roligt med våra hästar, och gör det som vi själva verkligen vill och tycker om! Ps. era ridspår ser verkligen underbara ut.