KM i dressyr

Kommentera
Idag var det KM på klubben. Roligt med många starter. 

Man får välja klass men rida lägst den klass man har fått placering i under året. De som rider MSV får nån % tillägg.
Jag fick starta LB2 då vi fick en placering tidigare i år i LB. I den klassen var det 15 starter så det blev en tävling i klassen också.
Ratzia var lite pigg och låg på ganska mkt. 
Hade kommit överens med Eva om att rida galoppen tidigt på framridningen och sen fortsätta med traven. Det var nog ett bra råd för hon blir lite hetsig av att galoppera så vi behövde varva ner lite.

Inne på banan är hon rätt cool. Tuffar runt i fin form. Var lite för laddad så i början av skritten blev det taktinslag sen vågade jag inte rida skritten ordentligt utan blev lite passiv.
Galoppfattningarna var helt ok. Sista travökningen efter galopperna blev lite missförstånd i början med galoppinslag. 
Halten framför domaren var bra men tyvärr tyckte domaren att den var aningen tidig.

Fick ihop 63 % och jag var nöjd. Det var fyra placerade och jag låg fyra när sista ryttaren red. Hon gick in på tredje plats och då trodde jag att vi hade halkat utanför men det visade sig att dag hade samma poäng som den ovanför så vi blev delad fyra.
Så roligt att få med en rosett hem.



Ratzia har fått rosett i varje dressyrstart. Helt fantastiskt. Nu får vi träna vidare och sikta på LA1 till våren.

Imorgon åker vi på semester så hästarna får två veckors vila. Sen blir det att lösa manegekort då vi har riktigt skitväder med regn och blåst eller kyla.  Mörker i flera månader till. Ska det bli nån ordning på träningen måste jag in i manege.