Skavsår och ridit flera hästar

Kommentera
Igår slutade jag lite tidigare och hade tre hästar att rida. Gällde att planera lite. Tänkte åka till skogen med Ratzia först. Gäller ju att komma iväg innan mörkret kommer. Sen tänkte jag åka till manegen med Rivica och Hedda.
Såg till min glädje att containern var tömd. Undrar bara vad det kommer att kosta 😥
Går in i sadelkammaren för att dra på mig ridstövlarna. Ser då att den ena dragkedjan gått sönder under natten 😡
Ville inte ha stövlar med dragkedja när jag köpte men fanns inget att välja på. Har inte använt dragkedjan sista året utan kommit i dem ändå. Trots det gick den sönder. Delade sig vid vecken nere på stöveln. Hade redan innan börjat gå sönder i tyget. Illa.
Har ett par nästan nya oingångna stövlar som jag fick leta fram.
Givetvis fick jag ett rejält skavsår av att rida tre hästar i dem.
Fungerade rätt bra att ta med både Rivica och Hedda till manegen. Började rida Rivica och hade på dressyrsadeln för första gången på två månader.
Gick ganska bra. Red mycket galopp. 
Hedda fick vänta i transporten och sen fick Rivica stå där. Lite gnäggande blev det.

Idag tog jag båda till skogen. Skulle konditionsträna i backen. Då hade jag koll på hästen i transporten samtidigt.
Fick rida i mina stallkängor.
Tog Rivica först. Skrittade lugnt och fin uppför backen men sen blev det kaos. Att skritta nerför backen var inte att tänka på. Rivica studsade runt på stället och kom knappt framåt.
Efter fem trav gånger och fyra galopp såg hon ut så här.


Helt genomsvettig. Lugnade sig lite på slutet men fortfarande taktade hon nerför backen.

Hedda var nästan mer tokig. Hon gick på tvären nerför och var väldigt pigg uppför. Mötte Islandshästar en gång. De stannade helt förskräckta när jag kom på tvären. Men då skärpte sig Hedda så de kunde passera.
Hedda blev inte lika svettig.